«Мінськ» може і має бути переглянутим
Політична аналітикиня Фонду «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва Марія Золкіна в коментарі Укрінформу до статті "Чому Макрон закликає до втілення Мінських угод і що з тим робити" зазначила, що аргументів на користь перегляду «Мінська» вистачає.
По-перше, угоди виписані недостатньо чітко. Там є низка пунктів, як от, приміром, виведення іноземного контингенту з окупованого Донбасу, які взагалі ні до чого в часі не прив’язані.
По-друге, є суперечності «Мінська-1» і «Мінська-2».
Наприклад, «Мінський протокол говорить, що вздовж кордону мають бути створені зони безпеки під контролем СММ ОБСЄ. А Комплекс заходів… Там вже про жодні зони безпеки не згадується, а лише сказано, що спочатку вибори, а вже потім – відновлення контролю над кордоном. А коли це відновлення контролю над кордоном відбудеться? Там прописано, що це станеться після «політичного всеосяжного врегулювання». Тобто коли і що таке «політичне всеосяжне врегулювання» – незрозуміло», – зауважила пані Золкіна.
Отже, є потреба в спільному знаменнику між обома документами.
По-третє, це різночитання документа обома сторонами – мабуть, найголовніший камінь спотикання. Україна, як відомо, наполягає на тому, що спочатку має йтися про безпеку. Зрештою, так і записано в мінських документах, і в одному, і в другому.
По-четверте, обидва «Мінськи» суперечать українському законодавству та міжнародно-визнаним нормам: виборчий процес не може відбуватися в умовах відсутності політичної конкуренції.
Ще один аргумент на користь перегляду угод – відсутність підтримки цього питання у Верховній Раді.