ІПСО росіян про «мирні переговори та ядерний удар» спрямована і на західну аудиторію
Переговори або ядерний удар. Таку ІПСО у соцмережах запустила роспропаганда, стверджуючи, що 4 жовтня буде поворотний момент війни. Чому Росія говорить про переговори, якщо досі відкидала їх і запевняла, що може перемогти всіх і без них? Чи може це бути сигналом для росіян, що, можливо, їм варто зробити крок назад і подумати про перемовини? Відповіді на ці питання (з 19:03 хв.) дав Тарас Жовтенко, безепековий аналітик Фонду «Демократичні ініціативи» ім. Ілька Кучеріва в етері ток-шоу «На часі» на «Ми-Україна».
За його словами, один з меседжів, який Росія надсилає своїй аудиторії цією ІПСО, полягає в тому, щоб запевнити росіян, вона не хоче цієї війни, не хоче ескалації, не йде шляхом загрози застосування ядерної зброї, в чому її всі звинувачують.
«Тема перемовин з точки зору логіки російської пропаганди позиціонується так: ми, звичайно, можемо шарахнути ядерною зброєю, але ми гуманісти і не хочемо всіх знищити і почати третю світову війну. Ми могли би це зробити, але ми цього не зробимо з доброї волі і взамін ми хочемо лише переговорів», – пояснює меседж роспропаганди Тарас Жовтенко.
Для російської аудиторії це представлено як великий гуманізм їхнього вождя, який не міг віддавати наказів і стимулювати російських військових до вчинення військових злочинів.
Є тут і другий вимір, каже Тарас Жовтенко. На перший погляд, ця ІПСО мала би бути спрямована на українську сторону, щоб психологічно вплинути на неї і підштовхнути Україну в бік переговорів. Однак російська пропаганди постійно наголошує на тому, що Україні вести перемовини забороняє Байден. Тобто у цьому контексті російська пропаганда позиціонує Україну як таку, що вона готова домовлятися, але є заручницю Заходу, який забороняє їй вести перемовини.
Тому, на думку аналітика, ця ІПСО спрямована насамперед на західну аудиторію. Адже саме західних партнерів в першу чергу лякає перспектива ядерної війни як моменту ескалації до третьої світової війни. Дональд Трамп навіть будує на цьому свою президентську кампанію в Сполучених Штатах Америки.
«Ця ІПСО націлена не стільки на нас, скільки на західні аудиторії, на які можна впливати через нас, тому що російська пропаганда чудово розуміє, що з Заходом напряму вона комунікувати вже не може, адже позбавлена довіри і засобів комунікації, але через нас, пробуючи нагнітати страх в українському суспільстві, це абсолютно можливо», – пояснює Тарас Жовтенко.
Щоб правильно подати цей наратив російському населенню, немає абсолютно ніяких перешкод, наголошує він.
«Бо в переважній більшості російське населення – це пластилін. І те, що ліпить пропаганда і так звані засоби кремлівської масової інформації, такі настрої там і формуються», – підсумував безпековий аналітик.