Українці літають мало, але це може змінитися
Принаймні про це свідчать результати опитування, які Фонд «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва провів на замовлення ГО «Європа без бар'єрів».
Під час круглого столу «Як відкривати небо: досвід Львова, Грузії, Молдови", який 6 грудня відбувся у Львові, політичний аналітик «Демініціатив» Андрій СУХАРИНА представив деякі з цих даних (прес-реліз повного опитування оприлюднимо згодом, після презентацій у містах України).
За останні два роки до країн Євросоюзу їздило лише 12% українців. Дістаються туди громадяни України в основному наземним транспортом, з туристичною метою, найчастіше це люди віком від 30 до 44 років (20%) і з Західного регіону України (20%).
Серед тих, хто бував у країнах ЄС впродовж останніх двох років лише 40% діставалися туди літаком. Такі низькі цифри мають пояснення, каже Андрій Сухарина. Щоб українці почали літати активніше, потрібно кілька умов.
Перша – загальна для усіх закордонних подорожей до ЄС, наявність біометричного закордонного паспорта. Сьогодні лише 12% українців підтвердили, що мають новий документ. Це досить низька цифра, хоча майже вдвічі вища порівняно з червнем цього року (7%).
Друга – прийнятна вартість квитка на літак. Основною причиною некористування авіаційним транспортом українці називають матеріальну. Ціни на авіаперельоти вищі, тому доводилось використовувати альтернативний транспорту – так відповіли 45% тих, хто відвідував країни ЄС впродовж останніх двох років.
Але попри те, що українці подорожують мало, бажання вояжувати у них є, каже Андрій Сухарина.
«Наступного року відвідати країни Євросоюзу планує близько 20% опитаних, – акцентує політичний аналітик. – Основна мета – знову ж таки туризм, але вона вже на так домінує, як у попередні роки. Найбільше у подорожах зацікавлена, звісно, молодь. Причому вона найбільше зацікавлена спробувати й авіаційний транспорт. Йдеться насамперед про лоукости».
Цілком можливо, що в наступні роки ми спостерігатимемо бум інтересу до авіаційних перевезень, підсумовує Андрій Сухарина. На це вказує кілька цифр – по-перше, наявність безвізового режиму спонукає загалом 12% опитаних спробувати використати повітряний вид транспорту, і по-друге, майже стільки ж (13%) мотивовані спробувати використати авіатранспорт в разі приходу бюджетних авіаліній.