Голова напряму "Регіональна безпека та дослідження конфліктів", дослідниця Лондонської школи економіки й політичних наук
Ситуація з мігрантами на польсько-білоруському кордоні не така однозначна, як реакція РНБОУ.
Про це на своїй сторінці у Facebook написала політична аналітикиня Фонду «Демократичні ініціативи» Марія Золкіна.
«З одного боку наче все правильно: до чого тут Україна і чого це лідер майбутньої коаліції в Німеччині намагається вирішити проблему з розміщенням мігрантів за рахунок України. Втім, з іншого боку, є ціла низка «але», – зауважує аналітикиня.
Насамперед, переконана вона, з ЄС і впливовими країнами ЄС треба вміти грати в дипломатичну гру і розраховувати, які потенційні бонуси і виграш може отримати Україна, якщо піде на певні домовленості.
«Варто порівняти затрати, ресурси і незручності, які будуть, з тими бонусами, які можна отримати. Дипломатичними, передовсім. Чи прорахували це? Навряд», – сумнівається Марія Золкіна.
Водночас, за її словами, українська влада мала би думати не лише про ЄС і Німеччину, а про сусідню Польщу, яка потерпає від міграційної кризи на своєму кордоні і з якою в України нині серйозні проблеми у двосторонніх відносинах.
«Страждає поки що передовсім Польща, з якою ми разом проти російського впливу, але з якою на двосторонньому рівні у нас доста прохолодні відносини. І дати фори цим відносинам, навіть перезавантажити їх зараз, коли Польщі потрібна допомога – це хороший шанс для української влади домогтися того потепління у відносинах з Польщею, яке ніяк не виходило останні 5 років», – стверджує аналітикиня.
Вона зауважує, що це не означає, що Україна однозначно має погодитися розмістити у себе біженців, як пропонує представник СДПН. Але включитися в переговори, стати учасником антикризових консультацій – як мінімум – могла би.
Контакти з Варшавою конче необхідно налагоджувати, переконана Марія Золкіна і застерігає, що така сама ситуація завтра з легкістю може бути організована на білорусько-українському кордоні. Тоді це буде винятково проблема України.
Фото: Leonid Scheglov/BelTA/Reuters