Марія Золкіна

Голова напряму "Регіональна безпека та дослідження конфліктів", дослідниця Лондонської школи економіки й політичних наук 

Коментарі
Перегляди: 1761
5 травня 2020

Україна реформувала свою участь в Мінській ТКГ: плюси і мінуси

Сьогодні Україна де-факто реформувала свою участь в Мінській ТКГ. І це вплине на всю роботу Тристоронньої контактної групи.
Указ Президента України визначає, що відтепер представниками України в ТКГ будуть офіційні посадовці – чинні заступники міністрів та глави парламентських Комітетів. Тобто статус переговорників однозначно підвищується. Практично, як для міжнародних переговорів чи в міжнародних організаціях.
Основний мотив: наблизити Мінські переговори до реальних рішень всередині країни. Це було одвічною проблемою ТКГ: представники не мали майже жодних механізмів і повноважень реалізовувати навіть точкові технічні домовленості на практиці. Тепер – проблеми не буде. Це, начебто, плюс.
Втім, є в цьому форматі й мінуси:

  • Підвищення ставок за рахунок таких призначень – невиправдане. Мінська ТКГ – не рівень заступників міністрів чи глав Комітетів. Too much. "Включати" логіку як на класичних міжнародних перемовинах – не зовсім доцільно. Особливо, враховуючи те, що там сидять "запрошені" самозванці з ОРДЛО. І наші посадовці – ну не той рівень.
  •  Політична відповідальність на українській стороні тепер буде вище. Ну ясно: якщо "цілий" заступник міністра про щось домовляється, то вочевидь, і вимоги до нього будуть вищі. Росія це однозначно використає.
  • Ввідсутність "залізних" повноважень у попередніх представників одночасно давала гнучкість під час перемовин. Мовляв, домовилися в ТКГ, але у профільному відомстві "не пройшло". Тепер таких пояснень не буде.
  • Чи є у заступників міністрів достатньо часу на десятки зустрічей, їх підготовку та повне занурення у переговорний процес? Питання риторичне.
  • Заяви Єрмака про те, що Росія вчинить симетрично – пустопорожні. Росія всіма силами уникає відповідальності, і, до речі, не несе її напряму, згідно з Мінськими домовленостями. Тому з якого дива вона мала б симетрично номінувати таких же посадовців до ТКГ?

Відтак, передбачаю, що ефективність ТКГ це істотно не підвищить. Навпаки, може створити додаткові проблеми, додавши "ваги" Росії.
Що в цій реформі доцільного – що тепер МЗС здійснюватиме всебічний супровід роботи Мінської ТКГ.

Останні новини з категорії Коментарі

Паризькі зустрічі: США «умивають руки» – Тарас Жовтенко

Тарас Жовтенко аналізує новий етап дипломатичних зусиль США, Європи та України щодо врегулювання війни
18 квітня 2025

Нам треба думати про те, що вигідно Україні – і не боятися «червоних ліній» Кремля – Олексій Гарань

Якими можуть бути форми військової присутності Заходу в Україні та як на це може відреагувати Кремль — пояснює професор політології Олексій...
17 квітня 2025

Чи втримає Європа Молдову та Румунію: Маріанна Присяжнюк про потенційний вплив Росії на вибори у цих країнах

Маріанна Присяжнюк пояснила, як Росія через старі й нові обличчя формує проксі-вплив у Молдові та Румунії і які ризики це несе для регіону т...
16 квітня 2025

Європа не запитуватиме Росію, що їй прийнятно чи неприйнятно: Путіна поставлять перед фактом – Тарас Жовтенко про розгортання європейських армій в Україні

Тарас Жовтенко про рекордне фінансування військових потреб України, перспективу розгортання європейських сил стримування в Україні та ін.
15 квітня 2025