Опитування
Перегляди: 1726
15 квітня 2016

Подолати корупцію у ЗМІ допоможуть жорсткі санкції

Запровадження суворіших санкцій за розміщення замовних матеріалів у ЗМІ й широке оприлюднення фактів «джинси» – основні методи, які допоможуть здолати корупцію у сфері мас-медіа. Так вважають експерти-медійники, згідно з результатами дослідження, проведеного Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва на замовлення громадської організації «Медіаварта». Опитування було покликане з’ясувати думку експертів щодо якості журналістських матеріалів у різних видах ЗМІ та рівень сприйняття корупції у мас-медіа.

Респонденти виокремили ще кілька  дієвих засобів боротьби з прихованою рекламою. Серед них – законодавче унеможливлення впливу власників на редакційну політику, виховання у журналістів почуття власної гідності, а також зобов’язання ЗМІ укладати редакційні угоди між власником і колективом.

Проблема розміщення замовних матеріалів залишається невирішеною. 29% респондентів вважають, що ситуація із прихованою рекламою, порівняно  з 2015 роком, погіршилася. 39% переконані, що значних змін не відбулося, і лише 19% опитаних помітили покращення ситуації.

На думку респондентів, головні перешкоди на шляху подолання проблеми корупції у ЗМІ – скрутне економічне становище засобів масової інформації, бажання їхніх власників отримувати доходи будь-якими шляхами. Важливими факторами є також терпиме ставлення співробітників ЗМІ до фактів «джинси» і байдужість населення до цього феномену.

Ключову роль у боротьбі із розміщенням замовних матеріалів, згідно з відповідями респондентів, мають відігравати громадські медійні об’єднання та Національна рада з питань телебачення та радіомовлення, а також – меншою мірою – Міністерство інформаційної політики.

Респонденти висловили свої рекомендації для ключових органів, які здатні боротися із замовними матеріалами у ЗМІ. Для Верховної Ради – ухвалювати закони з прописаними механізмами покарання за «джинсу», для Національної ради з питань телебачення та радіомовлення – запроваджувати санкції чи навіть позбавляти ліцензії за «джинсу», для Міністерства інформаційної політики – застосовувати санкції за розміщення прихованої реклами та моніторити інформаційний простір. Неурядові організації, на думку опитаних, мають передусім займатися громадським моніторингом і оприлюдненням фактів «джинси».

Дослідження рівня прозорості діяльності українських медіа проводилося у період з 20 лютого по 4 березня 2016 року. Усього було опитано 200 респондентів.

Переважна більшість опитаних представляли медіа-сферу (журналісти, редактори у ЗМІ тощо). Опитано й працівників сфери реклами, політичних консультантів та аналітиків, представників громадського сектору. 46% респондентів представляють загальнонаціональні медіа, 36% зазначали, що працюють на регіональних рівнях.

Довідка про виконавців проекту:

Громадська організація «Медіаварта» утворена у грудні 2014 року (зареєстрована у 2015 році) незалежними фахівцями у галузі медіа, розвитку демократії та розбудови громадянського суспільства.

ГО «Медіаварта» вбачає свою місію у задоволенні суспільних інтересів, пов’язаних із розвитком громадянського суспільства та професійних і незалежних засобів масової інформації в Україні, а також у забезпеченні свободи слова та професійному розвитку медіаекспертів.

Фонд «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва – аналітична, адвокаційна і просвітницька організація, яка концентрує свою діяльність на виробленні аргументованих пропозицій щодо реформування, демократичної трансформації України та її інтеграції у спільноту європейських демократій.


Контактна інформація:

Віталій Яринич, директор ГО «Медіаварта»

E-mail: csomwat@gmail.com   

Телефон: + 38 (067) 449 2846


Фонд «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва

E-mаіl: dif@dif.org.ua

Телефон: (+380 044) 3316761

Останні новини з категорії Опитування

Громадська думка українців щодо святкування дати закінчення Другої світової війни у Європі

Пресреліз, підготовлено за результатами опитувань Інституту соціології НАН України, Фонду "Демократичні ініціатви", Центру Разумкова, КМІС...
8 травня 2024

Соціально-політичні орієнтації та проблеми мобілізації в Україні – загальнонаціональне опитування

Загальнонаціональне опитування проведено з 21 по 27 березня 2024 року
25 квітня 2024

Джерела інформації про війну

Загальнонаціональне опитування проведено Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва спільно із соціологічною службою Центру Разум...
18 квітня 2024

Повоєнне відновлення України та медіаспоживання: загальнонаціональне соціологічне опитування

Загальнонаціональне опитування проведене з 3 по 12 березня 2024 року на замовлення медіамережі «Вікно Відновлення»
28 березня 2024