Коментарі
Перегляди: 2641
15 лютого 2019

«Мирний план» Сайдіка-Апакана-Мореля містить асиметричні пропозиції, на яких досить важко починати переговори

«Мирний план»  Сайдіка-Апакана-Мореля  містить асиметричні пропозиції,    на яких  досить  важко починати переговори. Про це під час круглого столу «Пошуки шляхів відновлення суверенітету України над окупованим Донбасом: стан громадської думки напередодні президентських виборів», який відбувся 13 лютого в Укрінформі,  сказав  аналітик Фонду «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва,  керівник Центру досліджень проблем Російської Федерації Національного інституту стратегічних досліджень Петро Бурковський.

Він нагадав, що саме у ці дні, 5 років тому, тривали інтенсивні переговори,  за підсумками яких були укладені Мінські домовленості, а нещодавно  з'явилася  чергова пропозиція до врегулювання конфлікту на Донбасі, зініційована групою  дипломатів ОБСЄ –  так званий  «мирний план»   Сайдіка-Апакана-Мореля.

За словампи аналітика, він містить  низку новацій, першою з яких є  мирне врегулювання за  угодою з регіональною організацією.  «Йдеться про те, що ООН передасть повноваження з врегулювання конфлікту на рівень ОБСЄ, при цьому  буде забезпечено два елементи –  військовий і поліцейський, – пояснив Петро Бурковський. –  Це абсолютно нова пропозиція. І перш ніж її  тестувати, варто чітко пояснити, які  наслідки вона  несе».

Другою відмінністю є те,  що  пропонується визнати Росію стороною конфлікту.  Саме цей пункт пояснює жорстку реакцію Росії на  пропозицію міжнародних посередників. Але якщо ця позиція відповідає громадській думці України, то серед решти пунктів  є  багато того, що громадяни України не приймають, каже експерт.

Насамперед це  легітимація  угруповань, які на тепер  контролюють ситуацію в ОРДЛО.  Згідно з цим планом, вони набувають статусу  рівноцінних  учасників  переговорів і мирного процесу. І в разі запровадження поліцейської місії основну роботу виконуватимуть перенавчені  учасники колишніх незаконних збройних угруповань.  Серед іншого не прийнятними є   й особливий порядок  на Донбасі, й формування суддів та правоохоронних органів з колишніх учасників незаконних збройних угруповань. Не врегульованим лишається й виведення іноземних військ з окупованої території. Натомість  передбачено чимало зобов'язань з  боку України щодо  ухвалення закону про особливий статус, проведення виборів  за  правилами, які будуть нав'язані незаконними збройними формуваннями. Тим часом, на Росію покладено лиш  скасування указу президента про визнання документів, які видають органи «ЛНР» та «ДНР».

«Тобто це повна асиметрія,   на якій досить  важко починати переговори», – акцентував експерт.

Останні новини з категорії Коментарі

Інтереси України не в пріоритеті: як імідж «крутого хлопця-переможця» керує зовнішньою політикою Трампа – Марія Золкіна

США демонструють дедалі більшу байдужість до інтересів Києва і дедалі більшу лояльність до Москви. Чому так відбувається – аналізує Марія Зо...
7 липня 2025

Росія інвестує у все, що проти ЄС та євроінтеграції: чи вдасться Молдові вступити до Євросоюзу за пришвидшеною процедурою? – Маріанна Присяжнюк

Як подібні проросійські проєкти вплинуть на політичну позицію Молдови, проаналізувала Маріанна Присяжнюк
4 липня 2025

США призупиняють постачання деякої зброї Україні: що Вашингтон хоче сказати Києву? – Петро Бурковський

Петро Бурковський в коментарі BBC розповів про наслідки призупинення Сполученими Штатами частини військових поставок Україні
3 липня 2025

«Рішення, що перезріло»: чому Україна виходить із договору про заборону протипіхотних мін, пояснив Тарас Жовтенко

Тарас Жовтенко розповів про суть і значення конвенції про заборону протипіхотних мін, а також чому Україна так запізно вийшла з цього дого...
3 липня 2025