Хто за кого проголосував: демографія Національного екзит-полу’2019 другого туру президентських виборів

Опитування
Перегляди: 6006
6 травня 2019

Результати опитування на виході з виборчих дільниць дають змогу проаналізувати особливості голосування соціально-демографічних груп виборців, виокремлених за регіональною, поселенською,  статевою  та освітньою ознаками.

Перевага у регіонах. У другому турі  Володимир Зеленський став переможцем в усіх регіонах. Найбільший відсоток голосів він отримав у Східному  (87%) та Південному (85%) регіонах,  дещо менший – у Центральному (70%) та Західному (57%). Петро Порошенко, навпаки, свій кращий результаті отримав у  Західному регіоні (41%), а у решті регіонів істотно нижчий: Центральний – 28%, Південний – 13.5%, Східний – 12%.    

Вибір  жителів населених пунктів різного типу і розміру. У населених пунктах  різного типу відчутну перевагу  має Володимир Зеленський, найбільше  – у містах з населенням від 100 тис жителів (87%), селищах міського типу (81%), містах з населенням менше 20 тис. (80%), в містах з населенням від 50 до 100 тис. (74%), у селах (73%). Дещо менший відсоток був отриманий у обласних центрах (68%) та містах із населенням від 20 до 47 тис. (645). Петра Порошенка  порівняно більше підтримали виборці міст з населенням від 20 до 49 тис. (35%) та у обласних центрах (30%).

У виборі чоловіків і жінок  відмінностей фактично немає:  і чоловіки, і жінки рівною мірою  віддали перевагу Володимиру Зеленському (72% чоловіків і 73% жінок), а  Петру Порошенку, відповідно, 26% чоловіків і 25% жінок.

Переваги у вікових групах.

Володимир Зеленський є  лідером серед виборців  в усіх вікових групах виборців,  причому найвища – серед наймолодших виборців: серед виборців віком 18-29 років - 80%, 30-39 років – 73,5%, 40-49 років – 73%, 50-59 років – 72%, 60 років і старше – 69,5%. Відповідно, підтримка Петра Порошенка більша серед виборців старшого віку: у групі виборців 18-29 років – 19%, 30-39 років – 25%, 40-49 років – 25%, 50-59 років – 26,5%, 60 років і старше – 29%.

Переваги  в освітніх групах. За рівнем освіти. Володимир Зеленський є лідером  в усіх освітніх групах, особливо – серед виборців з неповною середньою освітою (82%). Серед виборців з повною середньою освітою, середньою спеціальною та незакінченою вищою підтримка приблизно однакова (відповідно, 78%, 75% та 77%), а серед виборців із повною вищою освітою – дещо менша (67%). У Петра Порошенка, навпаки, кращий  результат серед виборців із вищою освітою (31%), а найгірший – серед виборців з неповною середньою освітою (16%).

Особливості електоратів кандидатів

За регіонами.  Як і у першому турі, основний електорат   Володимира Зеленського  зосереджений у Центральному та Південному регіонах  (65%), а виборці Заходу і Центру переважають в електораті  Порошенка (61%).

За типом населеного пункту. В електораті Порошенка більший відсоток становлять  виборці обласних центрів (40% проти 32% у Володимира Зеленського), а в структурі

електорату Зеленського –  виборці міст з населенням більше 100 тис. (10%, у Порошенка – 4%).

За статтю. Структури електоратів Зеленського і Порошенка фактично подібні: У Зеленського 44% становлять чоловіки, 56% – жінки, у Порошенка, відповідно, 45% і 55%.

За віком. Наймолодший електорат – у Зеленського, щоправда, якщо порівняти з 1-м туром, він став старшим: у першому турі в структурі його електорату  більше половини виборців були віком 18-40 років, а тепер ця вікова група в становить 36% його електорату, а 55% – у віці 18-50 років. Натомість електорат Петра Порошенка старший, 51% - у віці 50 років і старше.  

За рівнем освіти у структурі електорату Петра Порошенка  переважають люди з вищою освітою (48%), в структурі електорату Зеленського їх істотно менше (36,5%).

Коли виборці другого туру  визначилися, за кого голосувати?

Загалом майже половина виборців другого туру (45%) відповіли, що визначилися зі своїм кандидатом незалежно від виборчої кампанії, бо «були прихильниками цього кандидата задовго до виборів»).  Таких виборців більше в структурі електорату Петра Порошенка (58%) і менше – в електораті Володимира Зеленського (42%). Натомість серед виборців Зеленського більше тих, хто визначився з вибором протягом останнього місяця до виборів, останнього тижня, в останній день та безпосереднього на виборчій дільниці (у сумі – 29%, в електораті Порошенка – 22%).

______________________

21 квітня 2019 року, у день другого туру виборів Президента  України, Консорціум, до якого входять Фонд «Демократичні ініціативи імені Ілька Кучеріва», Київський міжнародний інститут соціології (КМІС) та Український центр економічних і політичних досліджень імені Олександра Разумкова, провів  Національний екзит-пол’2019.

Управління проектом, його фінансовий і медійний менеджмент здійснює  Фонд «Демократичні ініціативи імені Ілька Кучеріва». Наукове керівництво проектом, розробку вибірки і координацію опитування виконує КМІС. Опитування виборців на виході з виборчих дільниць провели Київський міжнародний інститут соціології (КМІС) і Центр Разумкова.

Генеральна сукупність екзит-полу – виборці, які проголосували на виборчих дільницях на території України (крім спеціальних дільниць). Теоретично вибірка репрезентативна для України в цілому,  для всіх тих дільниць, на яких відбулися вибори. Опитано 14 551 респондента на 300 виборчих дільницях. Застосовувалася методика «таємного голосування». Рівень досяжності склав 74,2%.

Керівник проекту «Національний екзит-пол’2019» — І. Бекешкіна

Науковий керівник проекту — Н. Харченко

Менеджер робіт Київського міжнародного інституту соціології — А. Грушецький

Менеджери робіт Центру Разумкова — А. Биченко, М. Міщенко

Консультант  В. Паніотто

Національний екзит-пол під час президентських виборів 2019 проводиться Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва в рамках проекту «Національний екзит-пол 2019», що здійснюється за фінансової підтримки Програми сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні, Представництва Європейського Союзу в Україні, Міжнародного фонду «Відродження», Посольства Канади в Україні.

ЗАВАНТАЖИТИ З ТАБЛИЦЯМИ

Останні новини з категорії Опитування

Громадська думка українців щодо святкування дати закінчення Другої світової війни у Європі

Пресреліз, підготовлено за результатами опитувань Інституту соціології НАН України, Фонду "Демократичні ініціатви", Центру Разумкова, КМІС...
8 травня 2024

Соціально-політичні орієнтації та проблеми мобілізації в Україні – загальнонаціональне опитування

Загальнонаціональне опитування проведено з 21 по 27 березня 2024 року
25 квітня 2024

Джерела інформації про війну

Загальнонаціональне опитування проведено Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва спільно із соціологічною службою Центру Разум...
18 квітня 2024

Повоєнне відновлення України та медіаспоживання: загальнонаціональне соціологічне опитування

Загальнонаціональне опитування проведене з 3 по 12 березня 2024 року на замовлення медіамережі «Вікно Відновлення»
28 березня 2024