Події
Перегляди: 662
5 вересня 2012

Журналісти з регіонів вчаться працювати із соціологічними даними

Фонд «Демократичні ініціативи» ім. Ілька Кучеріва спільно зі своїм партнером – Укртелерадіопрес-інститутом – розпочав навчання для журналістів «Як правильно розуміти та використовувати результати соціологічних опитувань». Перший тренінг відбувся у Дніпропетровську 30 серпня,  5 вересня – тренінг проходив у Харкові. У ньому взяли участь журналісти місцевих друкованих та інтернет-видань, фахівці-соціологи. Навчання проводила директор Фонду «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва Ірина Бекешкіна.

 Тренінг –  одноденний,  і триває  6 годин.

Його учасники дізналися про те, як  проводяться соціологічні  опитування і  що вони можуть виявити,  які обставини  впливають на дані соціологів  і як не стати жертвою маніпуляцій. Журналісти, які взяли участь у тренінгу,   вже тепер знають, які   10 запитань вони повинні обов’язково поставити соціологу, як правильно скласти анкету, а головне  – як не припуститись типових  помилок, інтерпретуючи  соціологічні дані.

 

 

Проект здійснюється за програмою «Медіа» Посольства США.

Загальний висновок, який висловили учасники тренінгу  –  дуже корисно і своєчасно.

 

 

Ігор Алексеєв,  журналіст  інтернет-видання «Справжня варта»

Про тренінг я дізнався з розсилки Фонду місцевої демократії міста Харкова. Насправді, мені важко, бо я не маю соціологічної практики, але для об’єктивного висвітлення політичних подій, з чим я стикатимусь у повсякденній роботі, цей тренінг мені дуже корисний.    Мені це потрібно як для загального, так і професійного розвитку. Цікаво слухати, майже все розумію, адже соціологією не займаюсь. Я думаю, цей тренінг надихне мене писати про соцопитування.

Тетяна Логвіна, відповідальний секретар газети «Вісті  Змієвщини»

Ми отримали запрошення з обласного управління преси та інформації Харківської обласної держадміністрації. Там не було позначено теми тренінгу, тому коли дізналась про предмет навчання,  трохи була  розчарована, адже наше видання соціологічні опитування використовує вкрай рідко.    Проте послухавши тези пані Ірини, зрозуміла, що це цікаво не тільки для роботи, а й для розширення власного  світогляду. Треба розуміти, з чим ти працюєш і як використовувати соціологічні дані. І взагалі, до сьогодні я не знала, як люди це роблять і звідки беруться ці цифри.

Іван Тітар, доцент кафедри політичної соціології  Харківського університету імені Каразіна

Мені дуже цікаво.  Наша кафедра займається політичною соціологією,  проте у нас не вистачає досвіду польових досліджень, досвіду комунікацій зі ЗМІ.  Про це й прийшов послухати на тренінг. Мені здавалось, що я багато знаю, адже був на багатьох  семінарах, але так,  як  подає матеріал  Ірина Еріківна,  дуже мало хто  вміє –  розповідати для аудиторії глибоко і водночас доступно.

 

 

Інна Варениця, журналіст інформаційного агентства «МедіаПорт»

Цікаво, оскільки це пов’язано із роботою. Скоро будуть вибори і важливо,   які дослідження ще нас чекають.  До цього я не працювала на виборах і тому мені цей тренінг дуже потрібний. У мене виникло багато запитань, які я поставила пані Бекешкіній і отримала фахові відповіді на них. Нас, журналістів, вчать – не можна судити про людей, про більшість за критеріями, коли ти отримуєш інформацію від  одного чи двох людей.    У соціологів свої методи дослідження і тому цікаво, як вони це роблять і наскільки збуваються їхні прогнози.

Top