Опитування
Перегляди: 298
27 грудня 2017

Відкрите небо: чи літатимуть українці в ЄС?

Дослідження провели Фонд «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва спільно з Київським міжнародним інститутом соціології на замовлення ГО «Європа без бар’єрів» з 23 жовтня по 5 листопада 2017 року. Було опитано 1614 респондентів віком від 18 років у всіх регіонах України, за винятком АР Крим і окупованих територій Донецької та Луганської областей. Теоретична похибка вибірки не перевищує 2,6%. Для порівняння використовуються дані загальнонаціонального опитування населення України, яке було проведене Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва та Центром Разумкова з 9 по 13 червня  2017 року.

  • Станом на листопад 2017 року  12% громадян України мали новий біометричний закордонний паспорт – удвічі більше, ніж на самому початку дії безвізового режиму. У червні цього року, лише 7% опитаних вказали на наявність біометричного закордонного паспорта. Найбільше біометричних паспортів у молоді – майже 19%, тоді як людей, яким за 60 років, їх лише 5%.
     
  • Більше половини опитаних поки не збираються оформлювати біометричний закордонний паспорт. При цьому цей показник найвищий у старших людей (старше 60 років) – понад 82%, а найменший серед молоді – 30%.
     
  • Безвізовий режим як важливий або дуже важливий назвали 42% опитаних. Цей показник  дещо вищий, ніж у червні, коли він становив 39%. Найважливішим безвіз є для мешканців Західного регіону – 70% вважають його важливим, тим часом як найнижчі показники на Півдні – 26%. Загалом фактично щодо всіх запитань простежуються суттєві вікові відмінності. Молодь частіше оцінює безвізовий режим як важливий (60%), виявляє більше зацікавленості у поїздках до ЄС, прагне спробувати авіаційний транспорт тощо.
     
  • За останні 2 роки в країнах ЄС були лише 12% українців. При цьому, найбільша частка таких у Західному регіоні – тут країни ЄС відвідали понад 20% опитаних. Серед вікових груп найчастіше до ЄС їздили люди від 30 до 44 років – майже 20%.  Відносна більшість опитаних, які були в країнах ЄС впродовж двох років, робили це одноразово – 41%, і лише трохи більше чверті відвідали країни ЄС тричі або більше.
     
  • Авіаційний транспорт для мандрівок до ЄС, як мінімум один раз, обрали трохи більше 41% респондентів. При цьому найменше таких у Західному регіоні – 22%, що пояснюється близькістю кордону і меншими затратами часу в разі використання наземного транспорту.
     
  • Понад 76% серед тих, хто  використовував авіаційний транспорт для мандрівок у ЄС, робили це з туристичною метою і лише 15% для робочих цілей, а 7% для відвідин родичів.
     
  • Основною причиною НЕ користування авіаційним транспортом, серед названих респондентами, є матеріальна – ціни на авіаперельоти є вищими, ніж використання альтернативного транспорту. Так відповіли 45% серед тих, які відвідували країни ЄС впродовж  останніх двох років,  але користувались іншими видами перевезень. Крім того, значна частина осіб взагалі не користується авіаційним транспортом (25%), а також віддають перевагу використанню автомобілів (37%). Інструментальні причини – відсутність прямого сполучення або ж віддаленість аеропортів – є менш вагомими.
     
  • Наступного року подорожувати до ЄС планують майже 20% опитаних. Це майже вдвічі більше, аніж кількість тих респондентів, які були в країнах ЄС впродовж останніх двох років. Найбільше таких на Заході (близько третини), а найменше на Півдні – 11%. Є суттєві відмінності також між віковими групами. Чим молодші респонденти, тим більша їхня частка планує візит до країн ЄС. Основною метою майбутнього візиту респонденти заявляють туризм – близько половини опитаних. Значна частка опитаних планують поїздку з метою працевлаштування: таких майже 17% із тих, хто планує візит до країн ЄС, і майже 22% – серед молоді.
     
  • Планують візит до країн ЄС авіаційним транспортом близько 11% опитаних (22% серед молоді). Регіонально, найбільша їхня частка на Сході України – 15%. Пріоритетною умовою вибору квитка на літак є його низька вартість – 40% опитаних. Важливим фактором є також наявність прямого сполучення – 21%. Варто зазначити, що значна частина опитаних – 44%, не змогли відповісти на запитання про найбільш важливі фактори при виборі квитка.
     
  • Близько 44% опитаних відповіли, що можуть дозволити заплатити за авіаквиток не більше 1000 гривень, при цьому більшість із цього числа – не більше 500 гривень. Варто, однак, зазначити, що майже половина опитаних не змогли відповісти на це запитання.
     
  • Наявність безвізового режиму спонукає 12% населення, які раніше не користувалися авіаційним транспортом, спробувати його використати. Майже ідентична частка (13%) мотивована спробувати використати авіатранспорт в разі приходу лоукостів. Однак близько третини ще не визначились із цього питання, тому ці показники можуть змінитись у найближчому майбутньому. Більше за інших зацікавлене у безвізі та дешевих квитках молодше покоління.

    ЗАВАНТАЖИТИ З ТАБЛИЦЯМИ

 

Top