Опитування
Перегляди: 1880
27 грудня 2017

Відкрите небо: чи літатимуть українці в ЄС?

Дослідження провели Фонд «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва спільно з Київським міжнародним інститутом соціології на замовлення ГО «Європа без бар’єрів» з 23 жовтня по 5 листопада 2017 року. Було опитано 1614 респондентів віком від 18 років у всіх регіонах України, за винятком АР Крим і окупованих територій Донецької та Луганської областей. Теоретична похибка вибірки не перевищує 2,6%. Для порівняння використовуються дані загальнонаціонального опитування населення України, яке було проведене Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва та Центром Разумкова з 9 по 13 червня  2017 року.

  • Станом на листопад 2017 року  12% громадян України мали новий біометричний закордонний паспорт – удвічі більше, ніж на самому початку дії безвізового режиму. У червні цього року, лише 7% опитаних вказали на наявність біометричного закордонного паспорта. Найбільше біометричних паспортів у молоді – майже 19%, тоді як людей, яким за 60 років, їх лише 5%.
  • Більше половини опитаних поки не збираються оформлювати біометричний закордонний паспорт. При цьому цей показник найвищий у старших людей (старше 60 років) – понад 82%, а найменший серед молоді – 30%.
  • Безвізовий режим як важливий або дуже важливий назвали 42% опитаних. Цей показник  дещо вищий, ніж у червні, коли він становив 39%. Найважливішим безвіз є для мешканців Західного регіону – 70% вважають його важливим, тим часом як найнижчі показники на Півдні – 26%. Загалом фактично щодо всіх запитань простежуються суттєві вікові відмінності. Молодь частіше оцінює безвізовий режим як важливий (60%), виявляє більше зацікавленості у поїздках до ЄС, прагне спробувати авіаційний транспорт тощо.
  • За останні 2 роки в країнах ЄС були лише 12% українців. При цьому, найбільша частка таких у Західному регіоні – тут країни ЄС відвідали понад 20% опитаних. Серед вікових груп найчастіше до ЄС їздили люди від 30 до 44 років – майже 20%.  Відносна більшість опитаних, які були в країнах ЄС впродовж двох років, робили це одноразово – 41%, і лише трохи більше чверті відвідали країни ЄС тричі або більше. 
  • Авіаційний транспорт для мандрівок до ЄС, як мінімум один раз, обрали трохи більше 41% респондентів. При цьому найменше таких у Західному регіоні – 22%, що пояснюється близькістю кордону і меншими затратами часу в разі використання наземного транспорту.
  • Понад 76% серед тих, хто  використовував авіаційний транспорт для мандрівок у ЄС, робили це з туристичною метою і лише 15% для робочих цілей, а 7% для відвідин родичів.
  • Основною причиною НЕ користування авіаційним транспортом, серед названих респондентами, є матеріальна – ціни на авіаперельоти є вищими, ніж використання альтернативного транспорту. Так відповіли 45% серед тих, які відвідували країни ЄС впродовж  останніх двох років,  але користувались іншими видами перевезень. Крім того, значна частина осіб взагалі не користується авіаційним транспортом (25%), а також віддають перевагу використанню автомобілів (37%). Інструментальні причини – відсутність прямого сполучення або ж віддаленість аеропортів – є менш вагомими.
  • Наступного року подорожувати до ЄС планують майже 20% опитаних. Це майже вдвічі більше, аніж кількість тих респондентів, які були в країнах ЄС впродовж останніх двох років. Найбільше таких на Заході (близько третини), а найменше на Півдні – 11%. Є суттєві відмінності також між віковими групами. Чим молодші респонденти, тим більша їхня частка планує візит до країн ЄС. Основною метою майбутнього візиту респонденти заявляють туризм – близько половини опитаних. Значна частка опитаних планують поїздку з метою працевлаштування: таких майже 17% із тих, хто планує візит до країн ЄС, і майже 22% – серед молоді. 
  • Планують візит до країн ЄС авіаційним транспортом близько 11% опитаних (22% серед молоді). Регіонально, найбільша їхня частка на Сході України – 15%. Пріоритетною умовою вибору квитка на літак є його низька вартість – 40% опитаних. Важливим фактором є також наявність прямого сполучення – 21%. Варто зазначити, що значна частина опитаних – 44%, не змогли відповісти на запитання про найбільш важливі фактори при виборі квитка.
  • Близько 44% опитаних відповіли, що можуть дозволити заплатити за авіаквиток не більше 1000 гривень, при цьому більшість із цього числа – не більше 500 гривень. Варто, однак, зазначити, що майже половина опитаних не змогли відповісти на це запитання.
  • Наявність безвізового режиму спонукає 12% населення, які раніше не користувалися авіаційним транспортом, спробувати його використати. Майже ідентична частка (13%) мотивована спробувати використати авіатранспорт в разі приходу лоукостів. Однак близько третини ще не визначились із цього питання, тому ці показники можуть змінитись у найближчому майбутньому. Більше за інших зацікавлене у безвізі та дешевих квитках молодше покоління.

    ЗАВАНТАЖИТИ З ТАБЛИЦЯМИ

Останні новини з категорії Опитування

Громадська думка українців щодо святкування дати закінчення Другої світової війни у Європі

Пресреліз, підготовлено за результатами опитувань Інституту соціології НАН України, Фонду "Демократичні ініціатви", Центру Разумкова, КМІС...
8 травня 2024

Соціально-політичні орієнтації та проблеми мобілізації в Україні – загальнонаціональне опитування

Загальнонаціональне опитування проведено з 21 по 27 березня 2024 року
25 квітня 2024

Джерела інформації про війну

Загальнонаціональне опитування проведено Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва спільно із соціологічною службою Центру Разум...
18 квітня 2024

Повоєнне відновлення України та медіаспоживання: загальнонаціональне соціологічне опитування

Загальнонаціональне опитування проведене з 3 по 12 березня 2024 року на замовлення медіамережі «Вікно Відновлення»
28 березня 2024