Події
Перегляди: 465
31 січня 2020

Соціологія в журналістиці: як правильно розуміти та інтерпретувати дані соціологічних опитувань

Соціологічні дослідження в Україні замовляються здебільшого на грантовій основі. Держава, хоча і користується результатами опитувань, проте замовником виступає дуже рідко.

Про це заявила директор Фонду «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва Ірина Бекешкіна під час семінару-тренінгу "Соціологія в журналістиці: як правильно розуміти та інтерпретувати дані соціологічних опитувань", що відбувся в Укрінформі.

"На жаль, дуже мало соціологічних опитувань замовляє держава. В більшості соціологічні опитування, в тому числі щодо реформ, замовляють на грантовій основі, виконують за рахунок різних міжнародних фондів. Але держава цими опитуваннями користується", - зазначила вона.

На думку керівника Фонду «Демократичні ініціативи», на державному рівні спостерігається певне нерозуміння значення соціологічних опитувань. "Не завжди розуміється значення соціологічних опитувань. Я вже не кажу про підрахунок, який замінив перепис (населення, - ред.). Не завжди розуміється значення соціологічних досліджень для тих рішень, які повинні ухвалюватися", - підкреслила Бекешкіна

Семінар-тренінг «Соціологія в журналістиці: як правильно розуміти та інтерпретувати дані соціологічних опитувань» проводиться Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва за підтримки Медійної програми в Україні, яка фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.

Метою семінарів, які вже відбулися  в Харкові, Краматорську, Сєвєродонецьку, Одесі, Дніпрі, Львові, Вінниці, Чернігові, є роз'яснення для представників засобів масової інформації, що потрібно знати про соцопитування, як не потрапити на «гачок» фейкових опитувань (приклади свідомого та ненавмисного оприлюднення фальшивих соцопитувань).

Завершальний тренінг з соціології для журналістів у Києві 30 січня провели провідні соціологи Ірина Бекешкіна (Демініціатви), Андрій Биченко (Центр Разумкова), Світлана Хутка (КМІС) та фахівець із комунікацій Юрій Горбань (Демініціатви).

Зокрема, у ході обговорення порушувалися питання, щодо «маніпуляцій», які використовуються при дослідженнях, про важливість розрізнення фактуальної та оціночної інформації, про пастки неповної інформації, можливі причини розбіжностей у результатах опитувань та наскільки точні репрезентативні опитування громадської думки, що означають похибки й імовірності в дослідницьких пресрелізах тощо.

Відеозапис тренінгу: