Події
Перегляди: 916
31 січня 2020

Соціологія в журналістиці: як правильно розуміти та інтерпретувати дані соціологічних опитувань

Соціологічні дослідження в Україні замовляються здебільшого на грантовій основі. Держава, хоча і користується результатами опитувань, проте замовником виступає дуже рідко.

Про це заявила директор Фонду «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва Ірина Бекешкіна під час семінару-тренінгу "Соціологія в журналістиці: як правильно розуміти та інтерпретувати дані соціологічних опитувань", що відбувся в Укрінформі.

"На жаль, дуже мало соціологічних опитувань замовляє держава. В більшості соціологічні опитування, в тому числі щодо реформ, замовляють на грантовій основі, виконують за рахунок різних міжнародних фондів. Але держава цими опитуваннями користується", - зазначила вона.

На думку керівника Фонду «Демократичні ініціативи», на державному рівні спостерігається певне нерозуміння значення соціологічних опитувань. "Не завжди розуміється значення соціологічних опитувань. Я вже не кажу про підрахунок, який замінив перепис (населення, - ред.). Не завжди розуміється значення соціологічних досліджень для тих рішень, які повинні ухвалюватися", - підкреслила Бекешкіна

Семінар-тренінг «Соціологія в журналістиці: як правильно розуміти та інтерпретувати дані соціологічних опитувань» проводиться Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва за підтримки Медійної програми в Україні, яка фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.

Метою семінарів, які вже відбулися  в Харкові, Краматорську, Сєвєродонецьку, Одесі, Дніпрі, Львові, Вінниці, Чернігові, є роз'яснення для представників засобів масової інформації, що потрібно знати про соцопитування, як не потрапити на «гачок» фейкових опитувань (приклади свідомого та ненавмисного оприлюднення фальшивих соцопитувань).

Завершальний тренінг з соціології для журналістів у Києві 30 січня провели провідні соціологи Ірина Бекешкіна (Демініціатви), Андрій Биченко (Центр Разумкова), Світлана Хутка (КМІС) та фахівець із комунікацій Юрій Горбань (Демініціатви).

Зокрема, у ході обговорення порушувалися питання, щодо «маніпуляцій», які використовуються при дослідженнях, про важливість розрізнення фактуальної та оціночної інформації, про пастки неповної інформації, можливі причини розбіжностей у результатах опитувань та наскільки точні репрезентативні опитування громадської думки, що означають похибки й імовірності в дослідницьких пресрелізах тощо.

Відеозапис тренінгу:

Останні новини з категорії Події

Фонд «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва продовжує конкурс дослідницьких робіт для молодих аналітиків/-инь з регіонів

Цей конкурс для тих, хто розуміє місцевий контекст своїх громад, прагне підвищити свій профрівень та донести рекомендації до зацікавлених ст...
30 березня 2021

Людина, соціологиня та громадська діячка – у Києві вшанували пам’ять Ірини Бекешкіної

Експерти-соціологи, громадські активісти та представники медіа поділилися своїми спогадами про діяльність та особистість Ірини Бекешкіно...
24 березня 2021

Довіра до результатів соціологічних досліджень

Презентація Володимира Паніотто на вшанування пам'яті Ірини Бекешкіної
22 березня 2021

В Україні запровадять стипендію імені Ірини Бекешкіної для молодих соціологинь

Стипендія з'явиться в межах ініціатив на вшанування пам’яті Ірини Бекешкіної.
20 березня 2021