Події
Перегляди: 1990
18 вересня 2012

Соціологія у поміч журналістам

Триває тренінг   для журналістів «Як правильно розуміти та використовувати результати соціологічних опитувань?», який 14 вересня   відбувся у  Вінницькому прес-клубі. З основами знань про  соціологічні опитування, їх види та  методику  проведення знайомила представників ЗМІ доктор соціологічних наук, завідувач відділом соціальної психології Інституту соціології Національної  академії наук України  Олена Злобіна.

Під час практичних занять учасники тренінгу спробували самостійно будувати  анкету для опитування, вчилися відрізняти справжні запитання від запитань маніпулятивного характеру,  замовні рейтинги від  реальних, як  використовувати дані соцопитувань у політичному аналізі та багато чого іншого. Тренінг проводиться у рамках проекту «Медіа», що фінансується Посольством США.

Про актуальність тренінгу кажуть його учасники:

Антоніна Мніх,  журналіст Вінницького представництва інформаційної агенції УНІАН Вінниччина

Тренінг мені сподобався. Я дістала чимало знань, які  можу використовувати   безпосередньо в професійній  роботі  - тобто як за допомогою результатів опитувань описувати політичні процеси, робити  спроби аналізу. Це саме моя прерогатива   у виданні, яке я представляю. Маючи   базовий рівень знань  із соціології, ми не маємо практики  роботи з соціологічними даними, безпосередньої зустрічі з соціологами, які могли б прокоментувати ті чи інші результати. Загальна практика цієї роботи  досить низька,  а нинішній тренінг дав таки змогу звернутися до першоджерел.  

 Другий дуже важливий момент –  здобуття знань з приводу експрес-діагностики оприлюднених результатів: щодо їх  об’єктивності,  заангажованості чи незаангажованості соціологічних структур,  які проводили дослідження тощо.

І ще, хотілося збільшити частину практичних занять. Наприклад, ми сьогодні безпосередньо зверталися до результатів опитувань, вже оприлюднених на прес-конференціях, і  намагалися проаналізувати помилки, які були допущені при складанні анкети.  Хотілося б більше саме отаких практичних занять

Тетяна Скомаровська журналіст Радіо «Хвиля» Вінницька обласна телерадіол компанія 

Тренінг дуже сподобався. Особисто для себе здобула нові знання про те, як соціологи працюють із цифрами соціологічних опитувань. Адже  важливо не просто опитати населення і отримати певні відсотки. За цифрами  вони  з'ясовують, які настрої панують у суспільстві,  розкривають причини негативних   процесів,   дають рекомендації щодо поліпшення ситуації. Здобуті знання дали поштовх до того, аби самому спробувати здійснити міні-опитування і  певний аналіз того чи іншого суспільного явища. Ми  будемо вдячні, якщо такі зустрічі відбуватимуться й надалі. І щоб це було не тільки перед виборами,  а  хоча б декілька  разів на рік і для більшої кількості представників ЗМІ.  

 

Останні новини з категорії Події

Більшість українців не підтримує прихід до влади після війни жодної з чинних партій

Експертне обговорення результатів опитування соціологічної служби Центру Разумкоа "Оцінка ситуації в країні, довіра до соціальних інститутів...
12 квітня 2024

«Молодь і люди середнього віку стануть рушійною силою нашого відновлення»

Презентація загальнонаціонального соціологічного опитування Фонду «Демократичні ініціативи», проведеного на замовлення мережі «Вікно Відновл...
29 березня 2024

Більшість українців вірять: Україна відновить свій довоєнний соціально-економічний потенціал

Експертне обговорення результатів загальнонаціонального опитування щодо проблем відновлення України та медіаспоживання громадян, проведеного...
19 березня 2024

Відбулася презентація результатів дослідження впровадження НУШ у 5–6-х класах

Експерти обговорили результати дослідження “Нова українська школа” в 5–6-х класах: виклики впровадження”
15 березня 2024