Із пʼяти досягнень Порошенка за четвертий рік президентства чотири стосуються зовнішньої політики
Із пʼяти основних досягнень Петра Порошенка за четвертий рік президентства, які відзначали експерти в опитуванні, чотири стосуються зовнішньої політики.
«Те, що Порошенко отримує найвищі оцінки за успіхи саме у цій сфері, має обʼєктивне пояснення насамперед його компетенцією як президента відповідно до Конституції. До того ж Порошенко, як політична постать, на цій ниві краще себе презентував, ніж у питаннях внутрішніх проблем».
Таку думку під час прес-конференції висловила політичний аналітик Фонду «Демократичні ініціативи» Марія Золкіна. Водночас вона зауважила, що деякі окреслені експертами як успішні зовнішньополітичні сфери можна занести й до внутрішньої політики. Це стосується насамперед підвищення обороноздатності країни, що є, на думку політаналітика, і частиною внутрішньої політики, але в той же час відображає успіхи держави та президента в питаннях перемовин на зовнішній арені.
«Те саме можна сказати і про безвіз, – каже Марія Золкіна. – Він сприймається експертами як успіх у зовнішній політиці, але разом з тим є результатом змін, які стосуються і внутрішньої політики». Водночас експерт відзначила, що безвіз ще не дав суспільству повноцінно оцінити всі позитивні сторони цього досягнення. І попри те, що експерти вбачають у ньому, безсумнівно, успіх, громадяни зможуть його визнати таким тільки через декілька років, коли стане зрозуміло, наскільки це справді відкриває українцям двері до країн Шенгенської зони.
«Якщо говорити про таке досягнення у сфері зовнішньої політики, як збереження міжнародної антипутінської коаліції, то цей зовнішньополітичний успіх дозволив займатися і обороноздатністю, і розробкою нового формату дій держави щодо окупованої частини Донбасу», – веде свою думку Марія Золкіна.
Однак сьогодні перед Порошенком і зовнішньополітичними відомствами стоїть завдання зберегти цю коаліцію в межах ЄС, наголосила політаналітик. Зокрема тому, що постають нові виклики, приміром в особі, нещодавно сформованого уряду Італії, який становить загрозу для єдності всієї Єврозони.
«Нові виклики потребуватимуть оперативних зусиль, зокрема для того, щоб Україна не стала предметом політичних спекуляцій і торгів в Європейській раді, коли під загрозою може опинитися єдність Євросоюзу відносно політики Росії щодо Криму та Донбасу», – акцентувала експерт.
Так само, на думку Марії Золкіної, необхідно досягати сталості в реалізації успішної двосторонньої співпраці з НАТО.
«Співпраця з НАТО дещо менше привертає увагу на рівні тактичної і повсякденної роботи, – зазначає експерт, – але у цій сфері справді є досягнення і не тільки урядових структур, а й президента. Сьогодні співробітництво з НАТО вийшло на достатньо системний рівень, зокрема, на реалізацію і Стратегічного оборонного бюлетеню, і на середньострокове планування, яке стосується планових заходів з реформи сектору безпеки і оборони на 3–5 років».
Водночас що стосується проведення референдуму щодо вступу України до НАТО, то це питання політаналітик Марія Золкіна не радила б торпедувати.
«Насамперед тому, – пояснила експерт, – що попри високі оцінки готовності українців голосувати на референдумі за приєднання України до НАТО, у нас досі зберігається достатньо високий показник неготовності брати участь у такому референдумі у південних і східних регіонах. Якщо ж ці люди все ж виявлять бажання прийти на референдум, то результат може виявитися несподіваним», – підсумувала Марія Золкіна.