Події
Перегляди: 2268
6 листопада 2019

Експерти «Демініціатив» покращували соціологічну грамотність журналістів Донбасу

4 і 5 листопада в Краматорську та Сєвєродонецьку команда Фонду «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва провела семінари-тренінги «Соціологія в журналістиці: як правильно розуміти та інтерпретувати дані соціологічних опитувань». Проект здійснюється за підтримки Медійної програми в Україні, яка фінансується  Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.

На журналістів, у редакції засобів масової інформації, зараз проливається ціла злива різних соціологічних даних – рейтингів політиків та партій, органів влади, зрізів ставлення до важливих тем для суспільства. Й на жаль, часто- густо ці цифри не завжди супроводжуються поясненнями, або ж вони занадто складні для сприйняття. Але найгірше, коли ці дані  маніпулятивні, а ще гірше – неправдиві (вигадані, перекручені).   

 Особливо  «грішать правдою» опитування  під час виборчих кампаній, адже вони проводяться, зазвичай, на замовлення виборчих штабів. Такі дослідження часто переважно носять кон’юнктурний характер й публікуються тільки за умови позитивних результатів для замовників. Водночас, є чимало прецедентів маніпуляцій, а інколи й відвертих фальсифікацій даних опитувань. 

Такі маніпулятивні, фейкові дані потрапляють і тиражуються у ЗМІ й стають інструментом політичної боротьби, впливаючи на громадську думку. Надто це стало відчутно під час президентської кампанії, коли соціологічні дані (не програми кандидатів) стали основною зброєю передвиборчих штабів у боротьбі за голоси виборців та з конкурентами.    

Поїздки експертів та тренерів  Фонду «Демократичні ініціативи» у регіони України якраз і спрямовані на покращення якості опрацювання  та інтерпретації соціологічних даних.

Під час тренінгу в Краматорську та Сєвєродонецьку  директор Фонду «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва, кандидат філософських наук Ірина БЕКЕШКІНА на «живих» прикладах розповідала про ази соціологічної науки – які бувають опитування, що таке репрезентативні дані та похибка.

Андрій СУХАРИНА ,  політичний аналітик «Демініціатив»  застерігав,  як не потрапити на «гачок» фейкових опитувань й ілюстрував факти свідомого та ненавмисного  оприлюднення фальшивих соцопитувань.

 А журналіст, комунікаційний менеджер Фонду «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва Юрій Горбань говорив про місію журналістів оперувати тільки перевіреними та об’єктивними даними, адже люди переважно вірять тому, що оприлюднюють ЗМІ. 

Учасники тренінгів активно й зацікавлено слухали тренерів, ставили чимало запитань й просили поділитися додатковими матеріалами, що свідчить про своєчасність та актуальність проєкту.

Відеозапис тренінгу в Краматорську за посиланням.

Відеозапис тренінгу в Сєвєродонецьку:

Останні новини з категорії Події

Свобода, демократія, патріотизм – головні цінності українців та шведів

У Києві відбувся круглий стіл соціологів та експертів «Роль громадянського суспільства та соціального капіталу в громадянській підготовлено...
9 квітня 2025

Для Росії вплив на вибори в країнах Європи – частина ширшого геополітичного задуму – Тарас Жовтенко

Тарас Жовтенко взяв участь в експертній дискусії “Європейська інтеграція України крізь призму виборів у країнах ЄС”
2 квітня 2025

Як війна вплинула на жінок-активісток в Україні: презентація результатів дослідження

Центр прав людини ZMINA спільно з "Демініціативами" презентували результати соціологічного дослідження про ризики, з якими стикаються жінки-...
9 березня 2025

Свобода, безпека, добробут: що українці цінують найбільше під час війни – експертне обговорення

Тези з презентації соціологічного дослідження «Свобода, безпека, добробут. Думка українців під час війни»
24 лютого 2025