Медіа
Перегляди: 1463
4 вересня 2012

Закон про рейтинги від Ірини Бекешкіної

Оскільки напередодні виборів кількість  різноманітних  соціологічних  фірм і фірмочок зростає, а відповідно зростає й кількість різноманітних рейтингів,  у журналістів, а відтак і громадян, постає природне запитання – кому вірити?

Директор фонду «Демократичні ініціативи» Ірина Бекешкіна пояснює, що в Україні працює досить невелика кількість  серйозних соціологічних фірм, які  дають об’єктивні  результати.  Ці організації працюють вже тривалий час, мають добрих  фахівців, дбають про свою репутацію,  застосовуючи у своїх дослідженнях  такі  методології, які дають змогу отримати правдиву  інформацію про реальний стан суспільства, уподобання громадян, рейтинги, дані екзит-полу тощо. Саме таким  науковцям  замовляють опитування ті, хто хоче знати правду про ті чи інші процеси та явища  в суспільстві. І саме таким організаціям, на переконання Ірини Бекешкіної,  слід довіряти.

А загалом питання про довіру чи недовіру до соціології, за словами Ірини Бекешкіної, постає під час кожних виборів. Соціолог навіть  вивела такий собі триєдиний закон про рейтинги, який свого часу  сама сформулювала  у пік передвиборчих баталій.

«Закон 1-й: соціологічні  рейтинги не подобаються  нікому, окрім тих, хто посідає провідні  позиції у цих рейтингах. Закон 2-й: соціологічні рейтинги не подобаються будь-яким виборчим штабам, за винятком тих, чиї команди посідають  провідні позиції у рейтингах. І закон 3-й: соціологічні рейтинги не подобаються нікому з журналістів, за винятком  тих, які співпрацюють із  штабами, які посідають першу позицію в рейтингах».

Тож  рейтинги можуть подобатись чи не подобатись,  але це не дає підстави їм не довіряти, якщо дослідження проводили  професійні компанії, переконана експерт.