Медіа
Перегляди: 2312
12 листопада 2019

Скандальне опитування в ОРДЛО

Опитування на окупованих територіях Донецької та Луганської областей, яке провела компанія «Нью імідж маркетинг груп», спричинило жваве обговорення у колах фахових соціологів та експертів, які піддають  сумніву репрезентативність та доцільність здійснення таких опитувань в ОРДЛО. Питання довіри і потреби в таких дослідження стало темою обговорення й програми «Тема дня» на телеканалі  UA:Перший.

Ось висновки політичної аналітикині Фонду «Демократичні ініціативи» Марії Золкіної:

Попри те, що дослідження громадської думки мешканців окупованих територій можливе, самі тільки кількісні методи – не підходять:
- похибка не може бути в таких умовах на рівні 3,2%;
- досяжність респондентів - критично низька: 21%. Це означає, що потенційно в опитування хотіли залучити майже вісім тисяч респондентів, а повноцінних анкет вдалося зібрати - 1606. Прямих, встановлених контактів з респондентами було близько 2200 у кожній з областей, але десь по 1400 в кожній з них відмовилися брати участь в опитуванні, плюс перервані інтерв'ю, плюс закриті квартири. Тобто, загалом з 10 людей, яких могли би опитати, опитали двох. І це впливає на результати, однозначно. Бо нам невідома думка тих восьми, і в умовах ОРДЛО вона може істотно відрізнятися від думки "більшості", яка прагне в Росію і т.д.;
- безпека, безпека і ще раз безпека як фактор, що впливає і на щирість респондентів, і на роботу інтерв'юерів;
- перевіряти якість кількісного дослідження стає практично нереально навіть для самих дослідників і дуже дорого для замовників;
- дослідження New Image Marketing Group сама компанія передає до Всеукраїнської соціологічної асоціації на перевірку.
Те, що сприймається замовниками та самими виконавцями як цькування є нічим іншим, як правильною професійною дискусією. Якщо ми всі зацікавлені в отриманні максимально якісних даних в цій ситуації, то ми не можемо заплющувати очі на застереження для застосування цих цифр.

 

Останні новини з категорії Медіа

Росія вже давно веде війну з НАТО, але в НАТО ще не всі це зрозуміли

Перед НАТО постали нові виклики – російська агресія проти України, а також перевірка на готовність Альянсу до можливого прямого збройного зі...
14 квітня 2024

Як працюють соціологи в Україні?

Про ази соціології говорили в новому епізоді “DIF Dive” з нашим гостем Андрієм Биченком, директором соціологічної служби Центру Разумкова
11 квітня 2024

Чи зможе Європа повернутися в геополітичну гру та чи чекати нам швидких дій?

Чи зможе Європа повернутися в геополітичну гру і стати центром сили на рівні з США та Китаєм і чи чекати Україні швидких дій - відповіді даю...
5 квітня 2024

Інформаційні атаки: як відбитися та захиститися

У цьому відео експерти пояснюють, що таке «інформаційна війна», які технологія вона має, на що та як сильно може вплинути
3 квітня 2024