Медіа
Перегляди: 2351
12 листопада 2019

Скандальне опитування в ОРДЛО

Опитування на окупованих територіях Донецької та Луганської областей, яке провела компанія «Нью імідж маркетинг груп», спричинило жваве обговорення у колах фахових соціологів та експертів, які піддають  сумніву репрезентативність та доцільність здійснення таких опитувань в ОРДЛО. Питання довіри і потреби в таких дослідження стало темою обговорення й програми «Тема дня» на телеканалі  UA:Перший.

Ось висновки політичної аналітикині Фонду «Демократичні ініціативи» Марії Золкіної:

Попри те, що дослідження громадської думки мешканців окупованих територій можливе, самі тільки кількісні методи – не підходять:
- похибка не може бути в таких умовах на рівні 3,2%;
- досяжність респондентів - критично низька: 21%. Це означає, що потенційно в опитування хотіли залучити майже вісім тисяч респондентів, а повноцінних анкет вдалося зібрати - 1606. Прямих, встановлених контактів з респондентами було близько 2200 у кожній з областей, але десь по 1400 в кожній з них відмовилися брати участь в опитуванні, плюс перервані інтерв'ю, плюс закриті квартири. Тобто, загалом з 10 людей, яких могли би опитати, опитали двох. І це впливає на результати, однозначно. Бо нам невідома думка тих восьми, і в умовах ОРДЛО вона може істотно відрізнятися від думки "більшості", яка прагне в Росію і т.д.;
- безпека, безпека і ще раз безпека як фактор, що впливає і на щирість респондентів, і на роботу інтерв'юерів;
- перевіряти якість кількісного дослідження стає практично нереально навіть для самих дослідників і дуже дорого для замовників;
- дослідження New Image Marketing Group сама компанія передає до Всеукраїнської соціологічної асоціації на перевірку.
Те, що сприймається замовниками та самими виконавцями як цькування є нічим іншим, як правильною професійною дискусією. Якщо ми всі зацікавлені в отриманні максимально якісних даних в цій ситуації, то ми не можемо заплющувати очі на застереження для застосування цих цифр.