Опитування
Перегляди: 1728
15 квітня 2016

Найбільше «джинси» – на телеканалах

Рівень наявності замовних матеріалів у ЗМІ залишається стабільно високим. Найвищий він – на телебаченні та радіо.

Про це свідчать результати дослідження, проведеного Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва на замовлення громадської організації «Медіаварта». Дослідження було покликане з’ясувати думку експертів щодо якості журналістських матеріалів у різних видах ЗМІ та рівень сприйняття корупції у мас-медіа.

Оцінюючи рівень політичної «джинси» у ЗМІ протягом останніх трьох місяців, респонденти здебільшого відповідали, що він був вищим від середнього. На телебаченні, на їхню думку, «джинси» було дещо більше (4 бали), в інформаційних агентствах – менше (3,2 бала). Комерційної «джинси», згідно з відповідями, було трохи менше, однак в середньому показник її поширеності теж був вищим за середній.

Серед усіх опитаних представників сфери мас-медіа кожен четвертий зізнався, що в тому ЗМІ, де він працює, постійно або часто трапляються випадки розміщення замовних матеріалів. Ще 38% відповіли, що таке буває зрідка або радше як виняток. При цьому лише 10% зазначили, що у них ніколи не було випадків «джинси».

Частина респондентів також навела приблизні «тарифи» розміщення «джинси» у ЗМІ, про які їм було відомо. Найвищими вони є на телебаченні – їхній діапазон там становить від 14 до 83 тис. грн. Найдешевше, згідно з оцінками респондентів, можна розмістити «джинсу» в онлайн-виданнях (ціна від 4 до 21 тис. грн за один матеріал).

Опитані відзначили, що власники ЗМІ досить часто втручаються у редакційну політику, тиснуть на редакторів та журналістів, що впливає на об’єктивність на неупередженість інформаційних матеріалів. Респонденти відзначили відчутний вплив власників ЗМІ на їхню редакційну політику –  4 бали з 5 можливих. При цьому він дуже високий на телебаченні та радіостанціях і дещо нижчий у інших типах ЗМІ. Так само доволі відчутним, на думку респондентів, є тиск власників і/чи редакторів ЗМІ на журналістів із приводу підготовки матеріалів. Найбільшим він є на телебаченні (4,1 бала), найнижчим – в інформаційних агентствах (3,3 бала).

Дослідження рівня прозорості діяльності українських медіа проводилося у період з 20 лютого по 4 березня 2016 року. Усього було опитано 200 респондентів.

Переважна більшість опитуваних представляли медіа-сферу (журналісти, редактори у ЗМІ тощо). Опитано й працівників сфери реклами, політичних консультантів та аналітиків, представників громадського сектору. 46% респондентів представляють загальнонаціональні медіа, 36% зазначали, що працюють на регіональних рівнях.

Довідка про виконавців проекту:

Громадська організація «Медіаварта» утворена у грудні 2014 року (зареєстрована у 2015 році)незалежними фахівцями у галузі медіа, розвитку демократії та розбудови громадянського суспільства.

ГО «Медіаварта» вбачає свою місію у задоволенні суспільних інтересів, пов’язаних із розвитком громадянського суспільства та професійних і незалежних засобів масової інформації в Україні, а також у забезпеченні свободи слова та професійному розвитку медіаекспертів.

Фонд «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва – аналітична, адвокаційна і просвітницька організація, яка концентрує свою діяльність на виробленні аргументованих пропозицій щодо реформування, демократичної трансформації України та її інтеграції у спільноту європейських демократій.


Контактна інформація:

Віталій Яринич, директор ГО «Медіаварта»

E-mail: csomwat@gmail.com  

Телефон: + 38 (067) 449 2846


Фонд «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва

E-mаіl: dif@dif.org.ua

Телефон: (+380 044) 3316761

Останні новини з категорії Опитування

Громадська думка українців щодо святкування дати закінчення Другої світової війни у Європі

Пресреліз, підготовлено за результатами опитувань Інституту соціології НАН України, Фонду "Демократичні ініціатви", Центру Разумкова, КМІС...
8 травня 2024

Соціально-політичні орієнтації та проблеми мобілізації в Україні – загальнонаціональне опитування

Загальнонаціональне опитування проведено з 21 по 27 березня 2024 року
25 квітня 2024

Джерела інформації про війну

Загальнонаціональне опитування проведено Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва спільно із соціологічною службою Центру Разум...
18 квітня 2024

Повоєнне відновлення України та медіаспоживання: загальнонаціональне соціологічне опитування

Загальнонаціональне опитування проведене з 3 по 12 березня 2024 року на замовлення медіамережі «Вікно Відновлення»
28 березня 2024