Медіа
Перегляди: 1433
21 січня 2016

Чи проголосує Рада за поправки до Конституції

Не можна говорити про виконання пункту 11 Мінських угод, якщо не виконано пункт 1

Олексій Гарань,
Політолог, професор політології Києво-Могилянської академії,
науковий директор Фонду "Демократичні ініціативи" для "Нового часу"

Розглядаючи питання внесення змін до Конституції, насамперед нам потрібно виходити з того, що зараз у парламенті немає для цього 300 голосів. У цьому переконалися спецпредставники Меркель і Олланда, провівши у вівторок зустріч з представниками всіх фракцій.

І продавлювати зараз рішення через парламент, думаю, буде контрпродуктивно. Абсолютно ясно, що Росія не виконує Мінські угоди, оскільки Захід продовжив санкції. Продовження санкцій проти РФ - велика перемога української дипломатії. Ми пам'ятаємо, до речі, що і Порошенко, коли приймалися зміни в першому читанні, говорив: «Ми подивимося, як інша сторона виконує угоди».

Тож в України є досить чітка аргументація: не можна говорити про виконання пункту 11, якщо не виконано пункт 1.

Які можливі варіанти? Думаю, найкращим варіантом для України був би перегляд Мінська-2 та вилучення положень, які нав'язані нам ззовні і не відповідають нашим інтересам. Мова йде і про пункт 9 (вибори на окупованих територіях), і про пункт 11. Але зробити це без західних партнерів ми не можемо, а вони воліють працювати в колишньому форматі.

За нинішніх умов прийняття конституційних змін буде невиправданим і викличе поляризацію в українському суспільстві, а також послабить позиції нинішньої влади. В цьому не зацікавлені і західні партнери.

Найкращим варіантом для України був би перегляд Мінська-2

Судячи з усього, варіант, який зараз розглядається і на Банковій, і на консультаціях з нашими західними партнерами, полягає в тому, щоб якимось чином відтягнути голосування у другому читанні. Для цього використовується юридична казуїстика. Не знаю, на чому зупиняться в результаті, але вважаю, що ми могли б сказати західним партнерам: «У нас немає 300 голосів, і зараз вносити ці зміни в парламент – означає зарубати їх. Давайте спробуємо потягнути час».

Я особисто не виключав би й варіанти, коли в разі неприйняття угод ми сказали б, що запускаємо процес заново і вносимо необхідні правки. Зокрема, думаю, у пункті 18 потрібно передбачити час дії перехідних положень.

Цей варіант можливий. Але я не виключаю і спроб зайнятися юридичною казуїстикою: не вносити ці зміни до парламенту і тим самим провалювати їх, а спробувати потягнути час. Думаю, цей варіант зрозуміють і наші західні партнери. Звісно, російська пропаганда буде заявляти, що Україна порушує Мінські угоди, але, думаю, всі розуміють, що зараз м'яч на стороні Росії.

А нам слід замислитися про те, як можна виконувати пункт 11, якщо сторона супротивника так і не виконала пункт 1.

 

Останні новини з категорії Медіа

Ядерний шантаж чи реальна загроза: експерти про ризики застосування Росією ядерної зброї

У новому випуску "Красной лінії" про ризики застосування Росією ядерної зброї та результати експертного опитування щодо характеру російськог...
30 листопада 2025

DIF LIVE discussion — про «новий “мирний” план» Трампа, тиск на Україну та вигоду для Росії – Тарас Жовтенко та Марія Золкіна

Аналітики Фонду «Демократичні ініціативи» обговорили суперечливі «28 пунктів» нового «мирного плану» та їхній потенційний вплив на перебіг р...
27 листопада 2025

Путін відкриває другий фронт? Розбираємось в гібридних операціях Кремля проти східного флангу НАТО

Тарас Жовтенко пояснює, чому після візиту Путіна до Китаю Кремль активізував гібридні атаки проти східного флангу НАТО
13 листопада 2025

Миротворець року без Нобеля? Аналізуємо зусилля американського президента

Тарас Жовтенко аналізує миротворчі зусилля Дональда Трампа, його роль у російсько-українській війні та вплив на світову політику
30 жовтня 2025