Опитування
Перегляди: 2607
15 квітня 2016

Серед українських ЗМІ найбільш компетентні – інформаційні агентства

Інформаційні агентства – найбільш компетентні, і краще, ніж інші ЗМІ, відокремлюють факти від оціночних суджень та дотримуються балансу різних точок зору.

Про це свідчать результати дослідження, проведеного Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва на замовлення громадської організації «Медіаварта». Дослідження було покликане з’ясувати думку експертів щодо якості журналістських матеріалів у різних видах ЗМІ.

Загальний рівень компетентності українських засобів масової інформації респонденти визнали задовільним. Найвищі бали (за 5-бальною шкалою) отримали інформаційні агентства, середній бал яких становив 3,7. Найнижчий показник у радіостанцій – 3 бали.

Факти від оціночних суджень, за результатами опитування, теж краще відокремлюють інформагентства. Їхній середній бал становить 4. Телеканали, онлайн-ресурси, друковані видання та радіостанції за цим критерієм дістали 3 бали.

Респонденти вважають, що інформаційні агенції також найкраще серед усіх ЗМІ дотримуються балансу різних точок зору – їх оцінили в 3.3 бала. Інші типи ЗМІ отримали оцінки нижчі за 3 бали.

Інформагентства, преса, телеканали досить непогано перевіряють факти, які подають у своїх матеріалах – їхні оцінки склали трохи більше 3 балів. Радіостанції та онлайн-ресурси, згідно з відповідями респондентів, ставляться до фактів не так прискіпливо: вони отримали 2,8 і 2,7 бала відповідно.

Найвище опитані оцінили ЗМІ за критерієм новинності їхніх матеріалів – узагальнений середній бал за цим критерієм становив 3,8. Найкращі оцінки отримали інформаційні агентства (4,3 бала) і онлайн-ресурси (4,1 бала).

Дослідження рівня прозорості діяльності українських медіа проводилося у період з 20 лютого по 4 березня 2016 року. Усього було опитано 200 респондентів.

Переважна більшість опитаних представляли медіа-сферу (журналісти, редактори у ЗМІ тощо). Опитано й працівників сфери реклами, політичних консультантів та аналітиків, представників громадського сектору. 46% респондентів представляють загальнонаціональні медіа, 36% зазначали, що працюють на регіональних рівнях.

Довідка про виконавців проекту:

Громадська організація «Медіаварта» утворена у грудні 2014 року (зареєстрована у 2015 році)незалежними фахівцями у галузі медіа, розвитку демократії та розбудови громадянського суспільства.

ГО «Медіаварта» вбачає свою місію у задоволенні суспільних інтересів, пов’язаних із розвитком громадянського суспільства та професійних і незалежних засобів масової інформації в Україні, а також у забезпеченні свободи слова та професійному розвитку медіаекспертів.

Фонд «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва – аналітична, адвокаційна і просвітницька організація, яка концентрує свою діяльність на виробленні аргументованих пропозицій щодо реформування, демократичної трансформації України та її інтеграції у спільноту європейських демократій.


Контактна інформація:

Віталій Яринич, директор ГО «Медіаварта»

E-mail: csomwat@gmail.com  

Телефон: + 38 (067) 449 2846


Фонд «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва

E-mаіl: dif@dif.org.ua

Телефон: (+380 044) 3316761

Останні новини з категорії Опитування

"Нова українська школа" в 5–6-х класах: виклики впровадження

Результати опитування близько 600 педагогів/-инь, які працюють із 5–6-ми класами НУШ, і двох хвиль глибинних інтервʼю, проведених ГО “Смарт...
15 березня 2024

Підсумки 2023 року: громадська думка українців

Загальнонаціональне опитування проведено з 8 по 15 грудня 2023 року
27 грудня 2023

Соціально-економічні проблеми, ставлення до влади, ідентичність: регіональний вимір загальнодержавних викликів на Сумщині та Чернігівщині

Опитування проведено з 11 по 21 вересня 2023 року у Сумській та Чернігівській областях
16 листопада 2023

Демократія, безпека та соціальне становище: думка респондентів в Одеській області у 2023 році

Звіт за результатами регіонального опитування, проведеного Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва спільно з Центром політично...
9 листопада 2023